Sick of it all

Det här har tagit brutalt mycket längre tid än jag tänkt mig. I höstas så gick min dator åt helvete helt enkelt efter en kväll med alldeles för mycket etanol inblandat. Exakt vad som hände vet jag inte med säkerhet, men när jag vaknade stod den på sin vanliga plats fast den delade denna plats med en vattenpöl. Alla The Shallows-inspelningar inklusive mixinställningar, samt foton från bland annat sommarens besök i Finland, borta för evigt.

Sedan dess har jag heller inte haft möjlighet att överföra filmer från min kamera till den nya datorn eftersom jag aldrig kände att det var lönt att köpa den adapter som krävs. Istället har jag nu gjort det enda logiska och skaffat en ny kamera och kan därmed fortsätta min serie akustiska punk-covers.

Denna gången har turen kommit till det fantastiska bandet The Distillers. Young crazed peeling har legat i bakhuvudet ända sen jag såg den första gången, den hade ganska bra rotation på ZTV när jag flyttade hemifrån. Klant som man är tog jag av någon märklig anledning aldrig mig tid att lyssna på mer. Det var först i somras tror jag som jag kom på att det borde vara värt en genomlyssning.

Jag blev golvad på direkten. Precis den sortens punk jag gillar. Brody Dalles röst är vansinnigt bra och jag får fortfarande rysningar när refrängen börjar i I am a revenant. Här kommer således min tolkning av introspåret till skivan Sing sing death house som båda ovan nämnda låtar också ligger på.

3 kommentarer till Sick of it all

  1. cumfphz skriver:

    Hey There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article. I’ll make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I’ll certainly return.|

  2. I truly appreciate this post.Really looking
    forward to read more. Fantastic.

  3. best resume writing certification

    Sick of it all | Splittrad

Kommentera

