Blogger tokigt efter

Jag började skriva på blogger, men noterade ganska snabbt att det är helt omöjligt att få in trackbacks. Det enda som finns är backlinks. Backlinks är givetvis intressant, men det förutsätter trots allt att någon över huvud taget läser det jag skriver till att börja med.

Alternativet är att köra ett eventuellt utdaterat script till Greasemonkey för utgående trackbacks, men det kräver ju att man använder Firefox. Eftersom jag använt Chrome ett bra tag nu faller det på den punkten. Inkommande trackbacks måste dessutom skötas av en tredje part, om man inte nöjer sig med backlinks vill säga.

Nej, så nu testar jag wordpress istället. Det verkar ju åtminstone funka för många andra. Förresten är det visst inte bara jag som flyttar.

Kommentera

